Tuesday 11 June 2013

Cikgu Rafidah, pawer dan berkaliber!

Pergh! Baru tengok logo dah rasa nak order

Siapa kata Kak Ton pawer?! Cikgu Matematik aku lagi pawer! Dah lah cun, siap boleh berniaga lagi. Kalau lah cikgu Rafidah ni berniaga zaman aku tingkatan 5, confirm matematik aku 'A'. Mestilah, sah-sah aku jadi rakan kongsi punya. Bila sebut pasal rakan kongsi, give and take lah. Aku jual produk kasi kaw-kaw, cikgu kasi aku grade 'A'. Bukan macam tu ke sistem perniagaan majoriti dekat Malaysia? kihkihkih!

Minoriti aja yang betul-betul pegang 'law', tu pun bila dah kaya ada juga yang tamak.

Tapi aku tahu, iman cikgu aku ni kuat. Memang betul-betul tak masuk akal dia punya iman, aku tau lah. Sebab dia pernah dapat anak murid macam aku. Kahkahkah!

Mulai sekarang, aku selalu berdoa supaya cikgu Rafidah tak mengambil masa untuk menjual produk dalam kelas. Sebab aku dengar cerita pengetua kali ni lain macam punya disiplin, habislah cikgu-cikgu sekolah aku. Kesian, depa ingat aku taktau depa sendiri ramai yang tergolong dalam golongan 'Rebelian', cuma tak tunjuk aja depan murid. 

Sekurang-kurangnya cikgu Rafidah ni jual produk kecantikan. Kalau ada cikgu hok jenis jual insurans, aku betul-betul tak faham. Baik buat nasi lemak, supply dekat kantin. Dapat juga hasil tetap yang pawer, boleh belanja anak murid makan mewah sikit. *ikan keli selipar sambal hijau

Seronok bila aku dapat tau cikgu Rafidah ni buat benda yang dia betul-betul minat. Memuaskan hati dan membuahkan hasil depan mata. Dalam masa yang sama cikgu Rafidah dapat build-up-contact. Bukan sahaja dalam golongan pendidik, malah pegawai kerajaan mahupun swasta, dan housewives yang mengutamakan kecantikan untuk tatapan suami. Aku malas nak kaitkan hal datin nak pancing anak ikan. Kahkahkah!

Sekurang-kurangnya adalah juga benda yang nak dibualkan dalam bilik guru. Memanjang cerita hal masalah pelajar, pelajar malas buat kerja sekolah, pelajar tu pelajar ni, take a break and cerita benda lain pun best juga kan?

Aku betul-betul harap cikgu Rafidah bagi satu stock percuma untuk entry ni, nak hadiahkan ke mak aku. Sebab apa aku minta free? Sebab aku melayu, kahkahkah! 

Oh ya, siapa yang nak order produk kecantikan cikgu aku ni, ataupun bertanya dengan lebih lanjut. Boleh lah berbuat demikian ;

Pn Rafidah Subarihttps://www.facebook.com/rafidah.subari?hc_location=stream

Fida Dnars Skincarehttps://www.facebook.com/pages/Fida-Dnars-Skincare/374389105998301

Ya Rabbi! Ada diskaun woi! Cepat order

*aku dengar cerita, cikgu sejarah aku zaman tingkatan 3 pun turut terlibat. Mashaallah! pawer betul cikgu-cikgu aku ni.

No comments:

Post a Comment